经济管理学院-西北农林科技大学
通知公告
首页» 通知公告» 荷兰格罗宁根大学留学介绍及学术报告会
 

荷兰格罗宁根大学留学介绍及学术报告会

来源:   作者:   发布日期:2017-07-04     浏览次数:

     

  

  1. 学术报告题目:

  LISTING STRATEGIES AND HOUSING BUSTS: CUTTING LOSS OR CUTTING LIST PRICE?

  

  报告内容摘要:

  Listing your house for sale has been referred to as ‘the most agonizing and among the most stressful decision’ that go with selling a home. This may seem particularly so for homeowners expecting to sell for less than their original purchase price. In this paper, we investigate whether listing strategies among homeowners who experience a potential loss differ from those not experiencing a potential loss. We use MLS data from the Randstad area of The Netherlands over 2008 - 2013 for which we have detailed information regarding the listing strategies. We find that those homeowners who expect a loss; set higher initial list prices, are more likely to and more aggressively revise their list prices downwards, and set final list prices still above those of homeowners not expecting a loss upon initial listing.

  2. 荷兰格罗宁根大学校情介绍及留学咨询

  荷兰格罗宁根大学(University of Groningen)创建于1614年,是欧洲最古老的大学之一。它不仅是欧洲首屈一指的科研型大学,同时也在国际上享有极高的声誉,与其他世界著名大学保持着密切而广泛的合作关系。

  目前学校有来自国内外的2.7万名学生和5500名员工,共开设有9个学院,9个研究生院,27个研究中心和机构,超过175个学位项目,在各个领域均为学生提供本科、研究生、博士生等不同级别的学位课程。除了荷兰语授课的专业之外,格罗宁根大学还为国际学生开设了为数众多的全英文授课的学位项目。得益于其深厚的学术传统,格罗宁根大学成为享誉世界的顶尖研究型大学,位列世界大学200强之列。

  报告人简介:

  刘晓龙, 荷兰格罗宁根大学经济地理系助理教授,2010年博士毕业于阿姆斯特丹大学。曾任中国人民大学金融学院助理教授兼中国人民大学金融学院房地产金融研究所副所长,2014年加入格罗宁根大学经济地理系并于2016年取得终身教职。主要研究领域为行为金融,在 Journal of Real Estate Research、Journal of Real Estate Finance and Economics等期刊发表过论文。

  

  报告时间:2017年7月6日(周四)    下午15:00-17:00

  

  报告地点:经管园林大楼C315会议室

  

  欢迎相关专业教师和研究生积极参加我校拟申请国家建设高水平大学公派研究生项目、国家公派硕士研究生项目,有意赴荷兰格罗宁根大学访问留学的师生参加。

  

编辑:0     终审:0